יום ראשון, 8 בפברואר 2009

מי אני ?

בס"ד
שלום לרב גוטליב !
אני רוצה לשאול שאלה מי אני ?
אני חשבתי על זה הרבה והבנתי שאני זה איזהשהוא מרכז אשר מאחד את הכל והמרכז הזה אני לא יכול להשיג וכאילו הוא בורח ממני תמיד.
ועוד אם נלך אחר מדע הפסיכולוגיה אפשר להגיד ש אני זה האישיות שלי אבל זה לא אני באמת זה מה ש מסביב בעצם .
ועוד הקבלה עונה על השאלה לשם מה או מי לשם שמיים למשל אבל מי אני היא לא מדברת על זה ?
עוד אפשר להגיש שהאני מחזיק את הכל כדי שלא תווצר סתירה בלוגיקה של האני ואז יהיה שיגעון לבן אדם
ועוד ראיתי שאם אני משיג משהו אז אני משיג את זה וזה מתרחש איתי אבל זה לא אני בעצמותו של דבר .
הקיצור השאלה הזאת מעוררת הרבה שאלות אחרות ונראה לי שהיא המפתח לכל !
בכבוד רב
מיכאל לוי
בס"ד

למיכאל שלום וברכה
כפי שקיבלתי מרבותי האני הוא עצם נפשי שמהותו רצון לקבל הנאה ותענוג. עיצובו של הרצון לקבל המיוחד לאדם, נעשה ע"י תכונות שהועברו לו באופן גנטי מאבותיו. העיצוב כולל מה שהרצון לקבל נמשך אליו, ומה שהרצון לקבל דוחה. למשל: הרצון לקבל נמשך לכבוד, אבל מסתייג מכסף, וכדומה. והרצון לקבל הזה הוא האני, המפעיל את כל מציאות האדם, והנותן את היחס לסביבתו.

בברכה ידידך
אברהם מרדכי גוטליב
בס"ד
רב גוטליב יש לי הרגשה ש האני הזה הוא לא רק ברמה של רצון לקבל יש לו משהו גם מהאנוכי של הקב"ה נראה לי שרצון לקבל הוא משהו חיצוני ורצון להשפיע כאילו נובע מתוך האני
אני קצת לא מבין על מה אני מדבר אבל אני מרגיש ככה ש באני הזה יש עוצמה מסויימת
ואם אנחנו דוחים את האני אז בעצם אנו מאבדים חלק גדול מכוחותינו
ואז יוצא שרצון להשפיע צריך לצאת מכל כוחו של האני הזה.
איך מפעילים את הכח הזה אני לא יודע .

בסד
למיכאל
בכל אדם יש אנכי של הקב"ה בתוכו המחיה אותו, אבל אינו ידוע בו באופן הכרתי.
פירוש: הכח של הרצון להשפיע שהוא האנכי של הקב"ה נעלם בתוך האדם, ואינו מגולה בו, וע"י העבודה בתורה ומצוות הוא מתגלה לאט לאט. אחרת אין מה שמגלה אותו
אמג

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה