יום חמישי, 12 בפברואר 2009

איך להכריע לכף זכות ?

בס"ד
שלום לרב גוטליב !
השאלה שלי היא כזאת: כתוב שלעולם האדם ירגיש עצמו חצי חייב חצי זכאי ! ויש לי סיטואציה מהחיים בנושא זה :
אני נותן צדקה קבוע לבן אדם מסויים ואז אני מרגיש מצד אחד שאני עושה מעשה טוב ,אבל מצד אחר לפעמים אני מרגיש שאני לא רוצה לתת צדקה 
וכאילו הכובד הזה לוחץ עלי וזה חלק הרע ש בי ,אז אני דואג האם החלק הרע שבתוכי לא יכול להרע להאדם זה שאני נותן לו צדקה ? ואיך אפשר ליישב את זה שבסוף ישאר רק לב טוב ? ואני מרגיש שככה זה עם כל דבר כמה שאתה רוצה להיטיב יותר אתה צריך להתאמץ יותר ואז יוצא שבכדי 
לעשות טוב צריך לשאוב כוחות מהרע מהאגו כאילו וזה ניגוד יוצא .   


בכבוד רב
        לוי מיכאל 

בס"ד
 
למיכאל שלום
דברים נכונים. החלק הרע שבאדם גורם רע לא רק לעצמו, אלא גם לזולתו. וצריך התאמצות יתרה וצריך את עזרת ה' בכד לנטרלו. ידידך אמג.
 
ועוד מצאתי  במקרה (השם רקם )תשובה של רב ברוך אשלג בספר ברכת שלום על התורה
ושם הוא אומר ש השם לוקח עוון על עצמו ועל ידי כך מכריע את האדם לכף זכות ולהגיע לזה על ידי תפילה לבורא .

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה