יום שבת, 31 בינואר 2009

שאלה בקשר לנצרות

בס"ד
שלום לרב גוטליב !

שאלה שלי היא כזאת :
הרי אם אדם רוכש כוונה על מנת להשפיע - האם אפשר לקרוא לאדם זה בשם אלהים ,אומנם ברור שבכל מקרה אנחנו מתים בערך אחרי 80 שנה בממוצע  אבל בכל זאת השאלה היא האם בן-אדם יכול לברוא ? והרי ידוע מדרש שאחים של יוסף בראו איזה כבש ולא ברכו עליו ואז יוסף התלונן לאביו אז יש אפשרות לברוא אז למה לא לקרוא לאדם - בורא ולא אדם ? חוץ מזה אם אדם יכול להביא קרבן מתוך עצמיותו כמו ש עשה הבל (ואל הבל ואל מנחתו)

היינו שהבל הביא קורבן לא רק מהכבשים אלה גם מעצמיותו . אז במה טעה ישוע הנוצרי ,אני לא יכול להבין למה לא מקבלים את הנוצרים כי הרי אם אדם יכול לברוא יש מאין אז הוא בורא אז מה לא נכון פה ? ויש גם לשאול יש הרי כוונה על מנת להשפיע ויש בריאה יש מאין - מה ההבדל בין זה לזה? כל העניין הזה לא
ברור לי עד סופו אם הרב יכול לתת ביאור בשבילי בנושא זה ,אודה לך מאוד !!!
בכבוד
מיכאל לוי 

בס"ד
 
למיכאל היקר שלום וברכה
 
שאלה זו נשאלה בסגנון כזה: על הפסוק "קדושים תהיו כי קדוש אני" שואלים חז"ל: יכול כמוני? תלמוד לומר: קדושתי למעלה מקדושתכם. והסביר אדמו"ר זצ"ל: כי הבורא הוא משפיע טהור שאין בו קבלה, משא"כ האדם, גם אם יגיע לרום המעלות האפשרי חייב לקבל עמ"נ להשפיע. וזה מבדיל בינו לבין הבורא, דלעולם האדם נשאר נברא, והבורא בורא. ועוד: כל יכולת האדם להשפיע תלויה בכח חיצוני לו, דהיינו בבורא, ואינה באה ממנו עצמו, משא"כ כח ההשפעה של הבורא הוא עצמי, ולא קיבלו מזולתו ח"ו. ובזה נמצא שההבדל בין הבורא לנברא נשמר לנצח.
 
בכבוד רב ידידך
אברהם מרדכי גוטליב

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה